09 December 2009

Pejuang Melayu Yang Gagah Berani

Walaupun berstatus Adun Bebas, namun kelantangan dan keberanian Datuk Ibrahim Ali mempertahankan nasib bangsa Melayu memang amat dikagumi. Kelantangan suaranya di parlimen baru-baru ini menenggelamkan suara-suara Adun melayu Umno yang lain. Artikel penuh baca disini. Mana perginya suara-suara melayu yang lain ni apabila maruah dan ketuanan Melayu dipertikaikan. Mana perginya suara-suara pejuang Melayu. Kome takut ke. Ibrahim Ali dalam kenyataannya menegur keras tindakan Ngeh Koo Ham yang mempertikaikan soal racist dikalangan pimpinan UMNO. Reaksi dan kecaman yang dilontarkan oleh Ibrahim Ali :

Cukuplah…cukup main api. Kalau nak undang 13 Mei, saya sedia bila-bila masa. ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) atau tak ISA, saya tak kisah,” katanya yang mahu usul itu ditolak kerana dibuat secara tidak ikhlas dan tidak bertanggungjawab..

Cukup berani Ibrahim Ali. Aku memang respect dengan Ibrahim Ali.Inilah yang dinamakan pejuang. ISA ke bukan ISA ke Ibrahim Ali dah tak peduli. Demi maruah bangsa dan agama, sanggup berkorban. "Siapa Takut Siapa"

0 Komen:

Post a Comment